28 Ağustos 2012 Salı

Ben Jelen

‘People’, ‘USA Today’ gibi Amerka’nın en önemli basın organlarının adından övgü dolu sözlerle bahsettiği şarkıcı/söz yazarı Ben Jelen yeni jenerasyonun gelecek vaadeden sanatçılarından biri olma yolunda hızla ilerliyor.
‘Give It All Away’ isimli albümüyle müzikseverlerin gönüllerinde tahat kuran yakışıklı şarkıcı çocukluk yıllarını İskoçya, İngiltere ve Amerika’nın çeşitli bölgelerinde geçirir. Gençlik yıllarında piyano, keman ve gitar çalmayı öğrenen Jelen Rutgers Üniversitesi’nin Biyoloji Bölümü’nden mezun olduktan sonra New York’a giderek burada yerel bir kayıt stüdyosunda yapımcılık ve ses mühendisliği yapmaya başlar. Çalıştığı stüdyoda yaptığı bir demoyu müzik dünyasından önemli isimlere dinletmeyi başaran Jelen kısa sürede müzik yeteneğini etrafındakilere kanıtlamayı başarır ve bir plak şirketiyle vakit kaybetmeden albüm anlaşması imzalar. Yaptığı çalışmalarla adından söz ettirmeye başlayan yakışıklı sanatçı sesi kadar kaleme aldığı şarkı sözleriyle de göz doldurur. Çok geçmeden ‘Teen’, ‘People’ gibi ABD’nin popüler dergilerinde boy göstermeye başlayan genç şarkıcıdan ‘People’ dergisi şöyle bahseder: ‘Bu çocuğun sesi de yüzü kadar güzel. Ayrıca gitar, piyano ve keman çalmasının yanısıra şarkı sözlerini de kendi yazıyor’. MTV ve NBC gibi birçok TV kanalında yayınlanan müzik programlarının vazgeçilmez konuğu haline gelen ünlü müzisyen albümü yayınlandıktan sonra ülkemizde de büyük bir hayran kitlesine sahip olan ‘Maroon 5’ ve ‘Moby’ gibi gruplarla katıldığı çeşitli organizasyonlarda aynı sahneyi paylaşır. Sosyal alanlarda faaliyet gösteren birçok yardım kuruluşu için de çalışmalar yapan yakışıklı müzisyen gerçekleştirdiği bu çalışmaların yaratıcılığını artırdığına inandığını belirterek şunları söylüyor: ‘Ben ne hissediyor ve ne görüyorsam onu şarkılarımda yansıtmaya çalışıyorum. Kızgın olduğumuzda kanımızın kaynaması ya da heyecanlandığımızda kalp atışlarımızın hızlanması. İşte tüm bunlar yazdığım şarkıların çıkış noktasını oluşturuyor. Bu duyguları içimde hissettiğimde parçanın kafamda oluşmaya başladığını hissediyorum ve hemen kağıda kaleme sarılıyorum’.Çeviren: Elif Akbaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder